– en kabaret om ligeværd og arbejdsliv
I Danmark har vi ligeværd. Det er vi enige om. Vi forudsætter det. Og HR-afdelingerne på landets virksomheder bruger ligeværd som rekrutteringsparameter. Men hvordan står det egentlig til med ligeværdet derude – og hvad skal der til for at blive årets arbejdsplads?
I »Årets Arbejdsplads« finder vi de blinde vinkler og afdækker det usynlige uligeværd. Men vi spørger også om det banale: Serverer I gris på gaflen til julefrokosten trods de muslimske medarbejdere, ansætter chefen sit eget spejlbillede eller den bedst kvalificerede uden at skele til køn og alder, og hvad siger politikken for sexchikane, der skal redde jer fra at gå ned i den næste #metoo-bølge?
»Årets Arbejdsplads« vil have medarbejdere og ledelse til at smile af sig selv og hinanden, få jer til at grine sammen, men også få jer til at give jer selv og virksomheden et eftertjek – især på ligeværd.
Spilletid
70
Medvirkende
Ene Øster Bendtsen, Pelle Nordhøj Kann + Nanna-Karina Schleimann
Kunstnerisk hold
Instruktør Sandra Yi Sencindiver
Dramatikere Jakob Fauerby, Julie Petrine Glargaard + Sara Rahmeh
Dramaturg Sosha Teperowska
Scenograf Sir Grand Lear
Komponist Nanna-Karina Schleimann
Kreativ producent Christine Worre Kann
Idé & koncept Teatergrad
Pressecitater og anmeldelser
“[… ] fristende at tilføje ”kommer til en arbejdsplads nær dig”. Teatergrad tager rundt i landet og gerne rundt på virksomheder med deres lille show, som humoristisk og præcist peger på typer og problemer, vi alle kender fra det daglige arbejde; arbejdsklima, ligeværd, MUS og #MeToo.[…] ‘Årets arbejdsplads’ er underholdende kabaret. Musikalsk og med tætflyvende pointer, der vækker latter hvert andet minut. Flosklerne fra Isabella, der har været ledelseskursus, er imponerende præcise og komplet indholdsløse. Men vi lever med dem. For det er vores arbejdsplads.
4 stjerner, POV.international, Steen Blendstrup
”Kan man gemme sig i et åbent kontorlandskab?” Måske, måske ikke! Hvad er det gode kollegaskab – og er kollegaskab også lig med venskab? Hvor går grænsen mellem en joke og at træde over den andens grænser? Det var jo ”bare for sjov” – eller var det? Fællesskab, faglighed og fleksibilitet er vigtigt, men hvordan går man det egentlig til at fungere på en moderne arbejdsplads? Forestillingen er interessant og intelligent, og de fleste, som er eller har været i en eller anden form for arbejde, vil kunne nikke genkendende til en række af scenerne.
“Der bliver sat fokus på hele arbejdslivets og -pladsens problematikker. Tag ind og se forestillingen med din arbejdsplads og dine kollegaer – og få en dialog om, hvad måske ikke årets, men så da en god arbejdsplads er.”
Ungt Teaterblod, Christian Skovgaard Hansen